Kleuterschoolvriendschappen op Facebook

kleutervriendschapGisteren las ik op Frankwatching over de nieuwe tool SO WIFI. Deze tool wordt op Frankwatching als volgt beschreven:

Haal meer uit je WIFI met SO WIFI. Bezoekers krijgen toegang tot jouw WIFI-netwerk door jouw Facebookpagina te liken of door in te checken. Zo promoten zij dus jouw bedrijf bij al hun vrienden.

“Het komt er in het kort op neer, dat bezoekers van bedrijf die toegang willen krijgen tot WIFI eerst de Facebookpagina van het bedrijf moeten liken of in moeten checken.”

Tijdens het lezen van het artikel fronsten mijn wenkbrauwen steeds verder. Als fervente volger van marketingblogs heb ik al heel wat bullshit voorbij zien komen, maar kom an jongens, dit niveau zijn we toch onderhand wel ontgroeid?

<frustratiemood>

Weet je waar mij dit aan doet denken? Kleuterschoolvriendschap. Als ik van jou een snoepje krijg, mag jij op mijn feestje komen. Eén van de ideeën achter social business was toch durven delen zonder daar direct iets voor terug te verwachten? En hoe loyaal denk je dat deze volgers zijn? Ik verwacht veel “Ik-like-nu-maar-even-want-ik-wil-WIFI-maar-we-hebben-hierna-nooit-meer-enige-interactie-likers”.

Natuurlijk is er niets mis mee om je klanten te wijzen op het feit dat je actief bent op Facebook. Maar laat het daar dan ook bij… Waarom VERPLICHTEN te liken? Wanneer leren we nu eens dat zulk soort ouderwetse ideeën niet passen bij de huidige tijd?

</frustratiemood> De beste blogs ontstaan uit irritatie en frustratie zeggen ze toch? :D

Dit vond Twitter

Natuurlijk deelde ik mijn verbazing eerst op Twitter, wat uitmondde in de volgende discussie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat vind jij?

Zoals je ziet lopen de meningen op Twitter uiteen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw mening. WIFI-toegang ruilen voor een like; een do of een don’t?

Foto: cavale (CC)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>